Biro Infokom HMJ Biologi FMIPA UNP '56 2015-2016

Manfaat Daun Jambu Biji Terhadap Jerawat dan Flek Hitam

Kenapa Daun Jambu Biji? Ada kandungan apa didalam daun jambu biji? Daun jambu biji efektif utk menyingkirkan jerawat serta bintik-bintik hitam pd kulit kita. Hal semacam ini dikarenakan daun jambu biji memiliki kandungan antiseptik yg bs membunuh bakteri yg mengakibatkan jerawat. Anda punya masalah dgn jerawat serta flek hitam? Yuk tangani dgn ramuan alami di bawah ini. Ramuan yg dpt anda pakai untuk mengatasi permasalahan jerawat serta flek hitam di wajah adalah Daun Jambu Biji.  



Selain itu Daun jambu biji juga memiliki kandungan antioksidan yg menghancurkan radikal bebas yang mengakibatkan kerusakan kulit, hingga akan membuat perlindungan kulit dari penuaan, dan meningkatkan warna kulit serta struktur. Rebusan daun jambu biji masak bs diaplikasikan pd kulit untuk mengencangkan kulit.


Nah Begini Langkah untuk Meramu Daun Jambu biji untuk Atasi Permasalahan jerawat serta Flek hitam di wajahmu


Bahan :


- 5 Lembar Daun Jambu Biji


Cara Membuat :


- Tumbuk Halus/Jus Daun Jambu Biji


Cara Pemakaian : terapkan pada jerawat serta bintik-bintik gelap. Diamkan 15 Menit, Lalu Basuh dengan air, serta lakukan dengan teratur 2 kali sehari


Semoga bermanfaat ya, silahkan share dan like


Sumber: http://www.faktabeud.xyz/2016/01/cukup-5-lembar-daun-ini-mampu-tuntaskan.html
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

1 komentar:

  1. Kami menawarkan pelbagai perkhidmatan kewangan yang meliputi: Perancangan Perniagaan, Perdagangan dan Pembangunan Kewangan, Hartanah dan Gadai Janji, Pinjaman Penyatuan Hutang, Pinjaman Perniagaan, Pinjaman Swasta, Pinjaman Pembiayaan Semula Rumah dengan kadar faedah yang rendah pada 1.00% setiap tahun untuk individu, syarikat dan badan korporat. Dapatkan yang terbaik untuk keluarga anda dan memiliki rumah impian anda serta skim Pinjaman Umum kami. Pemohon yang berminat harus menghubungi kami melalui BBM INVITE: {D8980E0B}
    WhatsApp Only :: {33753893351}
    E-mel: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

    BalasHapus